lördag 8 september 2012

Karma-kontot...

Karma-kontot skulle kunna jämföras med det där bankkontot många får när de föds. Skillnaden är att detta får ALLA & alla har samma förutsättningar att sätta in. Ibland får man utdelning, ibland inte...

Jag har gjort många insättningar på mitt konto under mina 31 år, ibland har jag fått storvinsten, ibland har jag bara fått finna mig vid att utdelningen kommer alltid för eller senare...

Det viktigaste är nog ändå att du är som du är, gör som du gör, säger saker som du säger, för att du VILL, inte för att du räknar med att få något tillbaka. Det finns alltid något som behöver din hjälp, din tanke, din omtanke, ditt leende, eller bara en klapp på axeln.

Det finns alltid någon som behöver just DIG! Det behöver inte vara stora, magnifika handlingar, det är inte det Karma handlar om. Men att SE andra omkring dig, se utanför din egen bubbla och finnas där för de som behöver dig.

Mitt Karma-konto växer lite för varje dag & jag kommer fortsätta sätta in, inte för att jag måste, utan för att det är en naturlig handling, en del av den jag är, så är det bara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar